ИЛИ И  

 

загрузка...

база данных психологов
Вас у нас еще нет?


психологи в базе данных сайта psylist.net

создайте свою персональную страницу


Тест на знание цитат из сериала «Реальные пацаны»


комментарии к тестам

Даша  28.03.2017
Я дракон мученичества
Вопросы по психологии?
найди ответ,задай вопрос

раздел Вопросы и Ответы

вопрос без ответа

упражнения

знаешь ответ? подскажи!

случайный анекдот

Знаете ли вы, что потребление водки в 2 раза превосходит ее производство?
тесты знаний

  • Музыкальная эрудиция, тест для подростков
  • Основы статистики Вариант 1
  • Философия Вариант 5
  • Тест по математике за курс начальной школы
  • Химия 8 класс Тема Классификации химических реакций

  • он-лайн тесты

  • Тест Какой ты дракон?
  • Тест Какой Вы Кактус?
  • Тест Конфликтная ли вы личность?
  • Тест Любите ли Вы себя?
  • Тест Какой у меня темперамент?
  • Тест Надежен ли ваш партнер?
  • Тест Как провести майские праздники
  • Тест Кто я такой
  • Тест На страницах журнала
  • Тест «Знаете ли вы диких кошек?»
  • Тест «Выставки и породы кошек»
  • Тест Как вы относитесь к деньгам
  • Тест Ваши шансы похудеть
  • Тест Ваше отношение к своему здоровью
  • Тест-викторина «Девочки – налево, мальчики – направо!»

  •  



     

    загрузка...

    Корекційно-розвивальна програма формування мотиваційної готовності дітей до навчання в школі

    На сьогоднішній день з’ясовано, що готовність до шкільного навчання – багатоякісне утворення, яке містить мотиваційну, соціально-психологічну, емоційну, вольову та інтелектуальну готовність дитини до навчання в школі. Досить велика кількість учнів є невстигаючими у навчанні, і річ не в складних програмах викладання навчального матеріалу, чи занадто вимогливих вчителях, а в тому, що діти психологічно слабко підготовлені до навчання в школі. У першу чергу, проблема криється в слабкій мотивації, нерозумінні своєї нової, внутрішньої позиції школяра. Саме тому вихователям, батькам необхідно звернути увагу на розвиток мотиваційної готовності ще в дошкільних закладах. Представлена спеціальна корекційно-розвивальна програма, яка складається з 10 невеликих занять. Ця програма зможе допомогти дітям розвинути компоненти мотиваційної готовності і дасть змогу дитині в подальшому легко і швидко впоратись із труднощами в навчанні.

    Заняття 1

    1. Гра "Інтерв’ю"

    Мета: формувати у дітей вміння орієнтуватись в оточуючому світі.

    Інструкція: "Діти уявіть собі, що я журналіст, який хоче взяти у вас інтерв’ю для газети чи журналу. Ви повинні уважно послухати запитання, які я буду задавати, а потім правильно і швидко на них відповісти". Кожен з дітей відповідає на запитання, ті запитання, які діти не розуміють, треба пояснити і обговорити колективно.

    Запитання інтерв’ю:

    1. Як вас звати? (кожен з дітей відповідає на запитання, якщо дитина замість ім’я називає прізвище, це не вважається помилкою).
    2. Cкільки вам років?
    3. Як звати ваших батьків?
    4. Як називається місто в якому ви живете?
    5. Як називається вулиця, на якій ви проживаєте?
    6. Який номер має ваш будинок, квартира?
    7. Яких тварин ви знаєте? Які з них домашні? Які живуть у наших лісах? (Дитина повинна назвати хоча б по 2 тварини на кожне із завдань).
    8. В яку пору року з’являється і в яку пору року опадає листя?
    9. Як називається та година дня, коли ви прокидаєтесь, коли обідаєте, коли готуєтесь до сну?
    10. Перерахуйте предмети одежі, меблі, столові прибори, які ви використовуєте? (правильна відповідь та, в якій перераховано не менше 3 найменувань з кожної групи).

    2. Бесіда-гра "Я йду до школи!"

    Мета: активізувати відомості дітей про школу і шкільне життя.

    Інструкція: "Діти, давайте поділимося на дві команди. Назва однієї команди буде "Всезнайки" (це такі люди, які все знають), а іншої – "Незнайки" (такі люди, які нічого не знають). Я буду наводити запитання, команда "Всезнайки" має відповідати на всі запитання тільки правильно, а команда "Незнайки" повинні шуткувати і відповідати на всі запитання неправильно. За кожну правильну відповідь всезнайкам ставимо "+", і незнайкам за кожну неправильну ставимо "+". Кожна дитина має спробувати себе в обох ролях.

    Запитання:

    1. Чи потрібно ходити до школи?
    2. навіщо потрібно ходити до школи?
    3. Чим зазвичай займаються в школі? (Що ви будите робити в школі?)
    4. Що потрібно мати учневі, щоб бути готовим до школи?
    5. Що таке уроки? Чим на них займаються учні?
    6. Як потрібно поводити себе на уроках у школі?
    7. Що таке домашні завдання?
    8. Навіщо потрібно виконувати домашні завдання?
    9. Чим ви будите займатись вдома, коли прийдете зі школи?
    10. Що нового з’явиться в твоєму житті, коли ти підеш у школу?

    Дати дітям зрозуміти, для чого вони йдуть до школи, навіщо їм вчитись, що дасть їм це навчання.

    3. Гра "Пантоміма"

    Мета: прийняття позиції школяра дитиною, зменшення рівня тривожності, страхів пов’язаних зі школою, розвиток емоційної сфери.

    Інструкція: "Діти, давайте спробуємо за допомогою різноманітних поз, рухів тіла показати, як виглядають..."

    Завдання: добрий вчитель, злий вчитель; учень, який вчиться на самі п’ятірки – відмінник; учень, який погано вчиться; зошит неохайного учня; учень, який не хоче йти до школи; учень, який старанно робить уроки; уважний учень; неуважний учень; учень, який боїться відповідати; учень, який із задоволенням іде до школи.

    Після гри потрібно обговорити з дітьми, кого їм було приємніше показувати, кого кумедніше, яким краще бути учнем, тим, з кого сміються, чи тим, кого поважають і ставлять на зразок іншим. За допомогою оплесків визначте ту дитину, яка краще всіх виконала завдання. (Можна ногородити орденом – "Найкращий мім".)

    Заняття 2

    1. Гра "Я готуюсь до школи"

    Мета: формувати позитивну навчальну мотивацію, коригувати негативне ставлення до школи.

    Інструкція: "Уявіть собі, що я прилетіла до вас з іншої планети, щоб разом з вами йти до школи. Ваше завдання – якомога швидше підготувати мене до навчання в школі. Я буду запитувати вас про шкільне життя, а ви повинні мене навчити, відповідаючи правильно на запитання."

    Запитання:

    1. Щоб піти до школи мені має виповнитись:
      • А) 1 – 2 роки;
      • Б) 6 – 7 років;
    2. Щоб добре вчитись, я повинна:
      • А) дуже хотіти навчатись у школі;
      • Б) зовсім не хотіти навчатись у школі.
    3. Для того щоб піти до школи, достатньо:
      • А) мати кольорові олівці, гарний портфель і ручку;
      • Б) вміти трошки читати, писати, рахувати, малювати.
    4. Щоб бути відмінником, треба:
      • А) мати гарні олівці, зошити і ручку;
      • Б) бути старанною ученицею (учнем).
    5. Домашні завдання потрібно виконувати:
      • А) швидко і як-небудь;
      • Б) не поспішаючи, гарно, охайно, перевіряючи помилки.
    6. На перервах потрібно:
      • А) відпочивати (можна повторити якийсь предмет);
      • Б) відповідати біля дошки.
    7. Якщо я отримаю двійку:
      • А) потрібно плакати, кричати на вчительку;
      • Б) сміятись, кажучи, що мені байдуже;
      • В) попросити пояснити, вивчити цю тему, щоб перездати на кращу оцінку.
    8. Коли я буду відповідати біля дошки, я повинна:
      • А) хвилюватись, боятись;
      • Б) не хвилюватись, уважно послухати запитання і відповісти на нього.
    9. В школі потрібно вчитись:
      • А) тому, що всі вчаться;
      • Б) щоб бути розумною, досвідченою людиною.
    10. Я хочу вчитись у школі:
      • А) бо в школі гарні квіти, парти;
      • Б) бо в школі я дізнаюсь багато нового, що допоможе мені стати дорослою самостійною людиною.

    2. Проективна корекційно-розвивальна методика "Я малюю школу"

    Мета: корекція страхів у дітей перед навчанням у школі.

    Інструкція: "Сьогодні ми всі будемо малювати різні ситуації, події, які можуть відбутися у школі. Нехай кожен з вас візьме олівець і намалює те, що йому подобається чи не подобається у школі". Після того, як всі намалюють, діти повинні помінятись місцями і домалювати щось на малюнку сусіда і т.д. Після цього малюнки обговорюються, пояснюються елементи.

    Обладнання: великий аркуш паперу, олівці.

    3. Гра "Школа-казка"

    Мета: зняття страху і сильного напруження, тривожності перед шкільним навчанням.

    Інструкція: Діти читають (чи їм читають уривки з книги Є. Успенського "Школа клоунів"), розповідають про правила, вимоги в цій школі, придумують уроки, оцінки (дорослий бере в цьому процесі активну участь). Кожна дитина повинна обов’язково щось розповісти і показати. Клас попередньо домовляється, яке правило для "школи" буде виконуватись, і воно включається в хід "навчальних", "ігрових" занять, що сприяє довільності. Це необхідно для того, щоб діти побачили, де добре, а де погано, для чого потрібні правила. Таким чином з’являється бажання завжди і в усьому діяти за правилом. Напрямом цієї роботи також є розвиток у дітей бажання бути компетентним, як одного з центральних мотивів навчання, бажання бути не гіршим за інших.

    Заняття 3

    1. Гра "Сокіл і лис"

    Мета: моделювати навчальну ситуацію і розвивати довільність.

    Інструкція: Обираються сокіл і лис. Інші діти – соколята. Сокіл вчить своїх соколят грати. Він бігає в різних напрямках і одночасно робить різні рухи руками (вверх, в сторони, вперед тощо). Зграйка соколят біжить за ним і слідкує за його рухами, намагаючись точно скопіювати їх. В цей час з нори вискакує лис. Соколята швидко присідають, щоб лис їх не помітив. (Лис з’являється по команді ведучого і ловить лише тих, хто не встиг присісти.) соколята, яких спіймали на деякий час вибувають з гри. Після гри всі сідають у коло і вислуховують пояснення, чому лис зловив соколят (неуважність на уроках призводить до погіршення навчання, нерозуміння предметів, відставання і отримання поганих оцінок, щоб цього не сталось треба бути уважним і, якщо щось не зрозуміло, попросити пояснити ще раз).

    2. Гра "Пташка"

    Мета: розвивати самоконтроль.

    Інструкція: Перед початком гри ведучий знайомить дітей з різними породами дерев. Можна показати їх на малюнку, розповісти, де вони ростуть. Перед грою всі підбирають для себе фант – іграшку чи будь-що інше. Гравці сідать у коло і обирають дитину, яка буде збирати фанти. Вона сідає в середину кола і всім гравцям дає назви дерев (дуб, клен, береза, ялинка, липа, каштан, горіх, вишня, тополя, акація, яблуня, груша, черешня , слива, абрикос, алича, пальма і ін.). кожен повинен запам’ятати свою назву.

    Дитина, що збирає фанти, каже: "Прилетіла пташка і сіла на дуб". Дуб повинен відповісти: На дубі трошки посиділа, а потім на березу полетіла". Береза називає інше дерево і т.д. Хто програв, віддає фант. Наприкінці гри фанти розігруються. Потрібно уважно слідкувати за ходом гри і швидко відповідати. Підказувати не можна.

    3. Вправа "Я не можу – я можу – я спробую"

    Мета: розвивати мотивації до навчання.

    Інструкція: Якщо дитина відмовляється виконувати якесь завдання, говорячи, що вона точно з ним не впорається, дорослий просить ї уявити іншу дитину, яка знає набагато менше ніж вона, і, дійсно, не може впоратись із завданням (не знає літер, цифр, не вміє говорити). Потім пропонують уявити дитину, яка зуміє впоратись із завданням. Дітей запевняють, що вони при цьому зможуть, якщо спробують, зробити все правильно. Дитина кладе руки на відкриті долоні дорослого, і весь клас, група говорять "чарівні слова":

    Правильність чи неправильність реплік дітей не коментується, підкреслюється лише, що кожен чогось не вміє, чогось не може, але кожен зуміє, якщо спробує, схоче це зробити і бути не гіршим за інших.

    Заняття 4

    1. Гра "Підніми руку"

    Мета: виховувати довільність, розвивати навички дотримуватись правил і бути уважним до "однокласників".

    Інструкція: Діти, стоячи, утворюють коло. Вибирають ведучого, який стає посередині кола. Він спокійно ходить по колу, потім зупиняється навпроти одного з гравців і голосно вигукує: "Сусід". Той гравець, до якого звертається ведучий, продовжує стояти, не змінюючи положення. Ведучий повинен зупинитись точно навпроти тієї дитини, до якої він звертається. Сусіди з боку повинні підняти ту руку, що ближче до обраної дитини. Якщо хтось з дітей помилився, тобто підняв не ту руку чи забув це зробити то він стає ведучим. Гравець програє навіть, якщо підняв не ту руку.

    2. Гра "Складаємо фігури"

    Мета: розвивати зорову пам’ять.

    Інструкція: Для цієї гри необхідно мати 30-40 паличок (сірників). Ведучий каже: "Я покажу вам фігуру, складену з паличок". Через 1-2 секунди фігурки накривають аркушем паперу. "За цей короткий проміжок часу ви повинні скласти таку саму фігурку. Якщо паличка пропущена чи покладена неправильно, це визнається помилкою. Починаємо!

    Перша фігура – "будинок", далі "зірочка", "сніжинка", "ялинка".

    Заняття 5

    1. Гра "Першокласник

    Мета: закріпити знання дітей про те, що потрібно для навчання в школі, виховувати охайність, бажання вчитись, привчати до порядку.

    Інструкція: На столі ведучого лежать портфель і кілька різних предметів: ручка, пенал, зошити, книжки, ложка, тарілка, ножиці, щітка, карти. Після нагадування про те, що дитина незабаром піде до школи і буде самостійно складати свої речі, їй пропонують подивитись на розкладені предмети і якомога швидше і охайніше зібрати свій портфель. Гра закінчується, коли дитина складе всі речі і закриє портфель рахувати до 5.

    2. Гра "Чорне – біле не бери, так і ні не говори"

    Мета: виховувати зосередженість та збагачувати словниковий запас.

    Інструкція: Грати можна у великій групі. Ведучий починає вести з партнером бесіду так, щоб дитина називала заборонені слова: чорний, білий, так, ні, той, хто неправильно відповість, вибуває з гри на деякий час. Відповідати потрібно швидко, всі діти уважно слідкують за виконанням правил. Бесіда має приблизно такий характер:

    - Чи ходив ти коли-небудь у зоопарк?
    - Один раз.
    - Чи бачив ти там ведмедя?
    - Бачив.
    - Він був білий чи бурий?
    - Полярний.

    Заняття 6

    1. День "відкритих дверей"

    Мета: знайомити дітей зі школою, школярами, шкільними речами.

    Інструкція:

    Заняття 7

    1. Вправа "Намалюй пароплав"

    Мета: розвивати довільність.

    Інструкція: Дитині пропонують якомога точніше скопіювати пароплав, окремі деталі якого складені з елементів прописних літер і цифр. Дорослий каже: "перед тобою лежить аркуш паперу. На цьому аркуші намалюй, будь ласка, такий самий малюнок, який ти бачиш перед собою".

    "Не поспішай, намагайся бути уважним, щоб малюнок був точнісінько такий самий, як на зразку. Якщо ти щось не так намалюєш, ластиком не витирай, а намалюй зверху або поруч правильно". При порівнянні слід звернути увагу на:

    2. Гра "Три рухи"

    Мета: розвивати вміння концентрувати увагу і виконувати вказівки дорослого.

    Інструкція: Діти, будь ласка, запам’ятайте три руху:

    Потрібно продемонструвати дітям всі рухи, попросити їх повторити і переконатися, що вони запам’ятали не лише самі рухи, а й їх порядкові номери – перше, друге, третє.

    1. Ведучий показує один рух, називаючи при цьому номер для зразка. Потім проговорює номери, а діти самостійно виконують рух.
    2. Ведучий показує один рух і при цьому називає номер іншого. Діти повинні показати той рух, якому відповідає номер, той, хто помиляється, вибуває на деякий час з гри.

    Заняття 8

    1. Бесіда на загальну обізнаність

    Мета: розвивати загальну обізнаність дітей.

    Інструкція для дорослого: Ви ставите запитання, а дитина відповідає. Час для відповіді необмежений, а тому не потрібно поспішати дайте малюкові можливість подумати. Якщо він відповів неправильно, нехай подумає ще трохи. За кожну правильну відповідь нараховуються бали, які слід занотовувати у квадратиках.

    Інструкція для дитини: "Зараз я буду ставити тобі різні запитання, а ти постарайся на них відповісти. Деякі запитання видадуться тобі дуже легкими, а деякі – складними. Навіть якщо ти не зможеш відповісти на окремі з них, не хвилюйся. Оновне, не поспішай і думай гарненько".

    Запитання для бесіди:

    2. Вправа "Прості узагальнення"

    Мета: розвивати інтелект дитини.

    Інструкція: "Я буду називати різні слова, а ви повинні одним словом назвати їх – тобто узагальнити в одне".

    Наприклад: Київ, Москва, Харків – це міста.

    3. Гра "Ланцюжок"

    Мета: стимулювати мотивацію до навчання.

    Інструкція: Дорослий просить дітей стати в ряд – від того, хто краще всіх виконує будь-яке завдання, до того, хто виконує його гірше. Ця вправа, як правило, виконується наприкінці заняття. В деяких випадках ланцюжок складає хтось із дітей (після того, як він буде складений, дитина повинна саме знайти своє місце; в цій ролі має побувати кожна дитина); в інших – складання ланцюжка виконується без будь-якої допомоги. Вправа виконується у вигляді швидкої розминки. Основа для складання весь час змінюється, причому дорослий повинен мінімально втручатися в цю оцінку і самооцінку, слідкуючи за тим, щоб ніхто з дітей не опинявся весь час на місці лідера чи в положенні замикаючого. Якщо всі діти добре впораються із завданням, вони беруться за руки і піднімають їх вгору, утворюючи коло.

    Заняття 9

    1. Гра "Чарівний квадрат"

    Мета: розвивати уяву, довільність.

    Інструкція: Кожній дитині дається шаблон квадрата, який вона обводить на аркуші паперу. Потім пропонується домалювати фігуру так, щоб вийшли різні предмети, краще, якщо вони будуть пов’язані із шкільними речами.

    2. Бесіда "Школа"

    Мета: розвивати мотивацію до навчання, коригувати негативне ставлення до школи.

    Інструкція: розповісти дітям про школу, описати всі позитивні сторони шкільного навчання. Дати можливість дітям виразити свої почуття і переживання з приводу шкільного навчання. Можна провести невеличкі уроки, адаптуючи тим самим дітей до навчання в школі. Головне, щоб діти відчули реальність шкільних ситуацій. Можна використовувати оцінки (вирізати з червоного паперу – 5, а з синього – 4). Пояснити дітям, що таке оцінки, що це не є похвала, чи покарання, а це – бал за відповідь.

    Заняття 10

    Вправи на вміння дитини регулювати і контролювати свої емоції і поведінку.

    Мета: саморегулювання і зняття психоемоційного напруження дітей.

    Інструкція: Пояснити дітям, що таке емоції і до чого вони можуть призвести, якщо не вміти регулювати ними і контролювати їх. Дитині кажуть:

    1. "Якщо ти відчуєш, що почав хвилюватись і хочеться когось вдарити, існує досить простий спосіб доведення собі своєї сили: обхопити долонями лікті і сильно притиснути руку до грудей. Це поза витриманої людини, тобто людина бере себе в руки";
    2. "Спробуй сильно-сильно надавити п’ятками на підлогу, руки затисни в кулаки, і зчепи зуби. Ти могутнє дерево, в тебе сильні корені, і ніякий вітер тебе не зламає. Це поза впевненої всобі людини.";
    3. "Якщо ви втомилися у школі на уроці, то на перерві необхідно встати, розвести широко ноги, зігнути їх трошки в колінах, зігнути тіло і вільно опустити руки, випрямити пальці, нахилити голову до грудей, трошки відкрити рот. Легенько похитатися з боку в бік, вперед, назад. Потім різко труснути головою, руками, ногами, тілом. Ти витрусив всю свою втому, але ще трошки залишилось, спробуй ще раз.";
    4. "Коли ти дуже втомився, тобі важко, хочеться лягти, але потрібно ще працювати, необхідно "скинути гору з плечей". Треба встати широко розвести ноги, підняти плечі вгору, відвести назад і різко опустити. Зробіть цю вправу 5-6 разів і втома мине".




       ИЛИ И  
    Рейтинг@Mail.ru при использовании материалов сайта,
    активная ссылка на сайт http://psylist.net как на источник информации обязательна
    e-mail: qqqxx(гав)psylist.net
    © пси-шпаргалка 2004 - 2017г.